Bezglutenowy piernik gryczany

Z racji, że idą święta, zaczęłam eksperymentować z ciastami, które potencjalnie będę mogła skonsumować. W związku z tym powstał pomysł na piernik i brownie fasolowe (przepis później).
Piernik piekłam trzy razy, ponieważ szybko znikał z talerzy ;)



Składniki:
2 szklanki mąki gryczanej
1 szklanka mleka sojowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka cynamonu
dowolne bakalie (ja miałam pod ręką tylko orzechy włoskie)
3 łyżki karobu lub kakao
1/2 szklanki ksylitolu
4 łyżki oleju kokosowego (lub innego. Ja miałam ten pod ręką)
opcjonalnie wiórki kokosowe, orzechy, suszona żurawina etc do dekoracji

Przygotowanie: 
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i mieszamy na jednolitą masę. Masę wylewamy do silikonowej formy i pieczemy w 190 st, bez termoobiegu, przez 45-50 minut. Zostawiamy do ostygnięcia i gotowe!



Jeden jest bardzo wypasiony ;)





zBLOGowani.pl

1 komentarze:

zblogowani pisze...
15 grudnia 2014 14:11

Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

Prześlij komentarz